Cevizli Un Helvası



Çok sevdiğimiz için çocukluğumuz da annemin sık sık yaptığı çocukluğumun tatlısıdır un helvası..
Arkadaşım Nilgün de çok sevdiğim un helvasının bir değişik versiyonunu cevizli olanını yapıyor..
bugün yaptığım un helvasıı Nilgün 'ün tarifiyle hazırladım..
İsteyen ceviz ekleyebilir isteyen sade de bırakabilir , nasıl severseniz.
Sadesi de cevizlisi de şahane oluyor..

Un Helvası

malzemeler:
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 150 gr. tereyağ
  • 1-1.5 çay bardağı iri kıyılmış ceviz ( isteğe göre ilave etmeyebilirsiniz.)

Hazırlanışı :
  • Derin bir kap içine koyduğumuz süte şekeri ilave edip eriyene kadar karıştırıyoruz. Bir kenarda bekletiyoruz.
  • Geniş bir tava içine tereyağı alıp eritiyoruz .Eriyince unu ilave edip rengi hafif değişine kadar kavuruyoruz.
  • Rengi değişince cevizi ekliyoruz 2-3 dakika daha kavurup ocağın altını kapatıyoruz .
  • Yavaş yavaş şekerli sütü kavurduğumuz una ilave ediyoruz karıştırıyoruz iyice birbirine karışınca tekrar ocağa alıp kıvam bulana kadar ( sütün sulu hali kalmayana kadar) kavurmaya devam ediyoruz.
  • ve ocaktan alıyoruz.
Genelde ben borcam tepsiye yerleştiriyorum ama bu sefer yeni aldığım silikon mini kek kalıbının içine koydum biraz buzdolabında bekletip kolayca kalıptan çıkardım..
Sunum daha bir cici oldu sanki :)) 
Sizde değişik şekildeki kalıplarla farklı farklı sunumlar yapabilirsiniz.
AFİYET OLSUN ...






Hiç yorum yok